Monday, June 25, 2007

ondan bundan...


Orkidelerim ve menekselerim...
Orkide ytistirmek gercekten o kadar basitki biraz bahsetmek bu harika bitkiyle ilgili bilgilerimi aktariyim istedim. Orkideler toprakta yasamaz bitki curukleri yasamalari icin en elverisli ortamdir. Direkt gunes isigindanda h0oslanmazlar tercihen bir yerden yansiyarak gelen isigi severler. Eger orkidelere uygun ortam saglanirsa senenin 8 ayi guzel cicekler almak mumkundur. Cok fazla su vermeyede gerek yoktur. Ozellikle eger cok su verip koklerin hep islak kalmasi durumunda bitki hizla curur. Saksisini buyutmeye genelde pek ihtiyac hissetmezsiniz ama buyutecekseniz koklerin direkt toprak ve suya degmemeleri icin biraz strafor kullanabilirsiniz. Orkidelerin o kadar cok renk ve cesidi varki insan karar veremiyor hangisini alacagina. Orkideler belki yeni yeni evde yetistirme aliskanligi edinilen bitkiler ama tabiki menekselerimiz heep bizlerle :) benim bu menekseler bir ara esime emanet edildikleri bir donem olmus tum ciceklerini kaybetmislerdi ama iyi bir bakimla su an cosmus durumdalar:)


















Evim evim guzel evim :)










Bizim kapinin boyle acilan camli bir kismi var Shine la babamizi karsilarken kapida bir fotograf cektielim sizin icin dedik :)

12 comments:

KIKI'S DESIGN said...

Çok tatlısınız sweety ciim:)
ben gönderdim gitti size güneşi sen de bize biraz yağmur yolla ne olursuuuuuuuuuun!!!
öpüyorum kocaman:)

MeRaiL said...

Ben orkide'lerin bakimi zor diye yani biraz ugrastirici diye duymustum, belki birgun cesaret edipte alabilirim..;)
Benimde sanirim bu renkte meneksem vardi ama ben tatildeyken rail oldurdu onu..:(
senin fistikla cok tatli cikmissiniz..
bende sana gunes gonderecegim ama o da bize bile zor yetiyor..:P

Sweety said...

kikiciim aldim gunesini canim saol :) bende sana istedigin kadar yagmur bulutu yollayabilirim vallahi. bugun 13 dereceydi hava ve o kadar o kadar cok usudumki bugun disarda anlatamam. Kislik pijamalar ve battaniyesizde evde oturulamiyor :) amanin ya nedir boyle

Sweety said...

merailcim vallahi al hic korkma cok basit zaten cicekleri cok uzun sure tazeligini koruyor. ben anladim meralcim kocalar menekse dusmani benim esimde oldurdu iste bir seferinde ama son anda kurtardim. fistikimin selamivar opucuklerini yolladi ablasi sana.

Yesim said...

Sweetycim ne tatlı çıkmışsınız Shine'la öyle, bayıldım valla. Ben mutfağıma döndümmm ama yemek yok :)Olsun döndüm ya, hadi öperimm....

Sweety said...

tabi canim onemli olan sen ve bir mutfak olsun degilmi :) bende bir yandan calisip bir yandanda peynirli pogaca yapiyorum super oldu vallahi. opucukler caniim :)

MeRaiL said...

Nerelerdesin!!
son zamanlarda sesin az cikar oldu..:(

Sweety said...

dogru diyorsun merailcim sanirim buradaki durmak bilmeyen yagmurlar beni boyle yapti. Bu aralar hic bisey yapmiyorum surekli tv izliyorum. durum boyle olunca yazacak biseyimde olmuyor bende uzuluyorum :) optum merailcim...

Deniz said...

bembi anneme orkide almıştı, rivayetler vardı kökleri ile ilgili. birisi kökler dışarıda olacak derken, diğeri içeride olacak diyordu. sana güveniyor ve anneme hemen söylüyorum: AAaaannee, bak sweety ne yazmııııış :)

Evren Yasa said...

orkideler, menekseler, shine, kapinin acilan penceresi.. hepsi insanin yuzunu gulduruyor.. cok sekerler ece!

Sweety said...

evrencim o zaman en kisa zamanda bize bekliyoruuuzz shinedan birazcik korksandaaa o sana opucuklerini yolluyor :D gelsen evren ablamda cay icelim diyor bak duydunmu? :)))

Anonymous said...

allah insana çirkin şansı versin. topaç gibi bir surat. sarkık memeler, kilolar acayip bir saç kesimi uzaylı gibisin valla. ama yinede belçikaya yerleşmiş kocayı da kapmışsın hemde bu uyuşukluk ve tembelliğinle.